"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Okno skąpane w mroku" Rachel Gillig

Hej, witajcie 



O tej książce było głośno. A, że lubię takie klimaty, to musiałam ją wziasc na warsztat czytelniczy. Czy jest taka dobra jak o niej mówią? O tym za chwilę 😜
Główna bohaterką tej historii jest Elspeth, która w dzieciństwie przeżyła gorączkę, po której zyskała magiczne zdolności. Co jest zakazane w królestwie, w którym mieszka. Jej magią jest przejmowanie zdolności z Kart Opatrzności. W dzieciństwie dotknęła takiej karty o w jej głowie zamieszkał Koszmar, który w razie potrzeby pomaga jej. Gdy na jej drodze stają rozbójnicy jej życie zmienia się. Z dziewczyny, która stara się nie rzucać w oczy staje się buntowniczką i poszukiwaczką Kart Opatrzności, aby złożyć talię i uratować swój świat. Może tego dokonać przy pomocy Koszmaru, który widzi aurę poszczególnych kart.
Czy jej i innym buntownikom uda się to przed królem? O tym przekonajcie się sami 😉
Ah jak ja uwielbiam takie mroczne klimaty. A tu aż kipi od tego mroku. Mamy tu przedstawiony gotycki klimat pełen magii i tajemnic.
Główna bohaterka jest typem bohatera, którego lubi się po pewnym czasie. Na początku tej historii trochę mnie irytowała, ale potem było tylko lepiej.
Trochę tych osób przewinęło się przez tą historię. Jedni jako epizod, inni jako ważniejsze postacie. Lecz każda z nich coś do tej historii wniosła.
Najbardziej zaintrygował mnie Ravyn, kapitan gwardii, a jednocześnie siostrzeniec króla. Który nosi w sobie wielką tajemnicę.
Przez fakt, że Elspeth i Ravyn muszą ze sobą współpracować rodzi się między nimi uczucie. Czy się bardziej rozwinie? Na to pytanie odpowiedzieć sobie sami 😉
A największy rollercoaster emocji zapewnia zakończenie tej części. No nie spodziewałam się, że ta historia pójdzie w tą stronę.
Podsumowując jest to genialnie napisana historia, z której aż kipi mrok i magia. Dostajemy tu wiele intryg, a wątek romantyczny jest tu tylko dostatkiem do całości. Zakończenie rozbija emocjonalnie na totalne kawałki.No jestem zakochana w tej historii.
Aż musiałam się powstrzymać, aby nie dopaść kolejnej części i skończyć tą historię.
Tu mam ten konflikt, ponieważ z jednej strony chce poznać co się tam dalej dzieje, a z drugiej jak poznam to będzie koniec.

 Trzymajcie się;) 

Dane książki: 
Wydawnictwo: Nowe Strony
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 441
Moja ocena: 10/10

Komentarze