"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Gild" Raven Kennedy

Hej, witajcie



O tej książce było głośno, w sumie wychodzące kolejne części powoduje kolejny rozgłosić tej historii.
Jak przeczytałam, że to retelling mitu o Midasie to nie mogłam przejść obok tego obojętnie.
Mówią, że tą historię albo się kocha, albo nienawidzi. Jak to jest u mnie? Wyjaśnię za chwilę 😜
Główna bohaterką tej historii jest Auren, faworyta króla Midasa. Jest ona zamknięta w złotej klatce. W przeszłości była skrzywdzonym dzieckiem. I tylko dzięki Midasowi została od tego uwolniona. Jednak po wielu latach w klatce Auren zaczyna pragnąć czegoś więcej niż bycie obiektem do podziwiania.
Czy osiągnie to? Przekonajcie się sami 😉
Okej wracając do tego czy ją kocham czy nienawidzę. W sumie ani jedno, ani drugie. Jestem bardzo neutralna dla tej historii.
Rozumiem fakt, że jest to pierwszy tom serii i musi nastąpić wprowadzenie do tego, stworzonego przez autorkę, świata. Ale po przeczytaniu tej części to ja za dużo o tym świecie nie wiem. A o tym, że bohaterką jest znudzona i tęskni za dotykiem króla już bardzo wiele.
Przez 3/4 historii zastanawiałam się gdzie w tej książce jest akcja. I gdy był pewien moment, kiedy już miałam światełka w oczach, że to może tu. Okazało się, że jak szybko się zaczęło coś dziać to jeszcze szybciej się skończyło. Ale końcówka tej historii to jest to czego oczekuje w historiach przeze mnie czytanych. Pojawiła się akcja. Zaczęło się coś dziać. A bohaterką przestała być znudzona kobieta.
Co do Midasa. Jakoś nie przekonał mnie swoją osobą. Pomimo tego, że Auren przekonywała, że on jest cudowny. No zdecydowanie, dla mnie, nie jest. Jest facetem, który zdobył zabawkę i lubi się nią szczycić. Lecz jeśli jego zabawka może pomóc w załatwieniu jego planów. To zapewne jej do tego użyje.
Czekam na bohaterka, który poruszy moje serce, bo Midas zdecydowanie nim nie jest.
Jest jedne pretendent, ale czas pokaże co z tego wyniknie.
A zapomniałam wspomnieć. Jest to typowa książka 18+, z dużą ilością scen erotycznych. Mnie one nie przeszkadzają, lecz jeśli ktoś nie lubi ich w historii, to lepiej pominąć tą historię.
Czekam na dalszy rozwój sytuacji, bo zakończenie mnie zaintrygowało.
Mam nadzieję, że to co było w zakończeniu, nie było wypadkiem przy pisaniu i w kolejnej części autorka wróci do tego co było na początku tej historii, tylko rozwinie dalej to co tam się działo.
Jestem aktualnie neutralna dla tej historii. Zobaczę co będzie się działo w drugim tomie. Wtedy stanę w jednej z grup (kocha/nienawidzi), albo pozostanę obojętna 😜
A Wy czytaliście tą historię ?

 Trzymajcie się;) 
Dane książki: 
Wydawnictwo: Muza
Rok wydania: 2023
Liczba stron: 304
Moja ocena: 5/10

Komentarze