"Światło i Cienie" Anne Bishop

Hej, witajcie 




❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗
Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ?
Ale o tym za chwilę 😜

Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉
Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię.
Coś co na początku nie wyglądało jakby miało powiązanie z głównym wątkiem tej historii okazywało się, że jednak autorka sprytnie to połączyła, aby każdy wątek tworzył część całości.
W tej historii jest wiele mroku, który wychodzi na wierzch. I powoli przejmuje władzę nad światem.
Lecz są jeszcze promienie światła, które walczą o swoje miejsce.
Poznajemy w tej części dość sporo nowych bohaterów, którzy idealnie wpasowują się w tą historię a jednocześnie nadają jej klimat.
Okazuje się, że to jak żyją Fae i wiedźmy na wschodzie nijak się ma do tego jak te dwie rasy żyją ze sobą na zachodzie.
Nie chcę za dużo zdradzać z tej historii, aby nie pozbawić Was możliwości odkrywania tego świata samemu.
Mogę powiedzieć, że zakończenie mnie zaskoczyło. Nie spodziewałam się, że tajemniczy Myśliwy jest tak blisko.
Z niecierpliwością czekam na ostatni tom tej historii, bo po tym co się działo tu jestem pewna, że wiele się zadzieje. A czy wygra dobro czy zło w masce dobra. Na to musimy poczekać.
A Wam polecam tą historię. Ale zacznijcie od Filarów świata, bo to jest niezbędny element, aby zrozumieć całą historię;)

 Trzymajcie się;) 

Dane książki: 
Wydawnictwo: Initium
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 528
Moja ocena: 9/10

Komentarze