"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Dawny przyjaciel" Samantha Towle

Hej, witajcie 



Aby zakończyć challenge związany z alfabetem potrzebowałam powieści na literę D. I tak wybór padł na "Dawny przyjaciel". Czy to był dobry wybór? O tym za chwilę
Zacznijmy od początku 😜
Bohaterką tej historii jest Tru 26-letnia dziennikarka muzyczna, w kobiecej gazecie. Wiedzie spokojne życie. Pewnego razu jej szefowa daje jej zadanie zrobienia wywiadu z gwiazdą rocka Jake'iem. Okazuje się, że jest on jej dawnym przyjacielem, który wiele lat temu zerwał z nią kontakt. A był jej pierwszą miłością. Wywiad okazuje się początkiem do odnowienia znajomości. Po nim Tru otrzymuje propozycję napisania biografii, co wiąże się z wyjazdem w trasę koncertową z zespołem. Co wyniknie z tego spotkania na nowo? Przekonajcie się sami ;)
Wracając do pytania z początku tej recenzji. Czy to był dobry wybór? Nie do końca.
Jak historia była ciekawa. Spotkanie po latach, odnowienie znajomości, sprawdzenie swoich uczuć. Tak bohaterowie to chyba nie dorośli do swoich ról. Zatrzymali się na tym wieku kiedy stracili ze sobą kontakt.
Tru to wkurzająca bohaterka. Tu mówi, że ma idealnego chłopaka, którego kocha. Po czym potrafi porównać go do Jake'a i stwierdzić, że w sumie to nie czuje tych emocji co przy dawnym przyjacielu.
Podejmuje jakoś decyzję po czym, jak trzeba ogarnąć jej skutki, ucieka od odpowiedzialności. No serio?
Jake to typowa gwiazdą rocka. Wszystko ku się należy. Ma nie przepracowaną traumę z dzieciństwa, lecz zamiast ją ogarnąć woli żyć "jakby jutra miało nie być".
Miałam wrażenie, że wszystko coś od działo pomiędzy tą dwójką, działo się za szybko. Jest to dość przewidywalna historia, co też odbierało przyjemność z czytania.
Nie jest to zła książka, lecz książka z niewykorzystanym potencjałem. Może lepszym zabiegiem była by naprzemienna narracja. Może myśli Jake'a bardziej by do mnie trafiły niż jego zachowanie.
Nie wiem, jak dla mnie jest to przeciętna historia, która nie przekonała mnie do tego, abym sięgnęła po tom 2 tej historii.
Dajcie znać czy czytaliście ją i jak Wam się podobała.

 Trzymajcie się;) 
Dane książki: 
Wydawnictwo: NieZwykłe
 Rok wydania:  2021
Liczba stron: 481
Moja ocena: 6/10

Komentarze