"Clash" Belle Aurory Recenzja #243

Obraz
Hej, witajcie Dziś przychodzę do Was z recenzja świetnej książki o gitarzyście (ahhh <mdleje>) Historia Connora i Emily.  On arogancki, pewny siebie gitarzysta, który pokazuje swoją niechęć do Emily. Jednak spełnia z nią coraz więcej czasu.  Ona sympatyczna dziewczyna, która wiele potrafi poświęcić dla osób, które kocha. Podczas czytania tej historii możemy zauważyć zmianę w jednym i drugim bohaterze.  Czy coś między nimi nastąpi ?  Przekonajcie się sami :)  Historia pełna humoru, łez, romansu, a także pikantniejszych momentów. Bohaterowie są dobrze napisani. Tacy realni. Clash niektórymi swoimi zachowaniami mnie wkurzało, bo zachowywał się jak mały gówniarz. Emily jest przesympatyczną osoba, której nie da się nie lubić. Widać jak przechodzi metamorfozę, którą oglądałam z czystą radością.  Poza głównymi bohaterami jest też grono bohaterów pobocznych, którzy idealnie dopełniają całości. Każdy z nich jest inny, ale każdy z nich wnosi coś od siebie do tej historii.  Historia, która

"Wigilia Dnia Zmarłych" Filip Zając Recenzja # 116

Hej, witajcie

Dziś przychodzę do Was z recenzją książki, którą mogłam przeczytać dzięki portalowi Czytam Pierwszy(Link do portalu).
Książka opowiada historię Oskara, który próbuje pozbierać się po rozstaniu. Pewnego wieczoru w barze, gdzie przyszedł poobserwować ludzi, poznaje Zozyma i jego piękne towarzyszki: Nicole i Berenice.  Zostaje przyjęty do ich paczki, a także zaproszony na bal ich elitarnego klubu. Co to za klub? Czy Oskar do niego dołączy? Przekonacie się czytając tą książkę.
Mam problem z tą książką. Chyba po opisie oczekiwałam po niej o wiele więcej.
„Czy prawdziwa miłość we współczesnym świecie ma jeszcze rację bytu? Czy oddanie za kogoś życia brzmi zbyt romantycznie i heroicznie?
Współczesny świat dla wielu może wydawać się demoniczny. Ci, którzy ulegli pędowi nowoczesności, nawet nie zastanawiają się nad zanikiem najważniejszych, ludzkich wartości.
A gdyby tak zatrzymać się na chwilę i popatrzeć na wszystko z dystansu?
,,Wigilia Dnia Zmarłych” to niezwykła historia, w której refleksja o degradacji człowieczeństwa miesza się z wątkiem miłosnym, a zarazem fantastycznym. Warto dodać, że autor pisząc powieść inspirował się książką Edgara Allana Poe – „Maska śmierci szkarłatnej”.
Główny bohater Oskar jest typem samotnika. Pewnego wieczoru poznaje trójkę nowych znajomych, którzy zapraszają go na bal przebierańców w Halloween. Odbywa się on w niezwykłym zamku. Przez niespodziewany obrót akcji, Oskar zostaje członkiem gangu i wciągnięty w przerażające widowisko… Czy ta historia będzie miała pozytywne zakończenie? Czy w świecie ogarniętym przez zło jest miejsce na prawdziwą miłość.
Trzymająca w napięciu fabuła i niesamowite kreacje bohaterów tworzą mieszankę, którą otacza aura niesamowitości.”

Główny bohater irytował mnie swoim zachowaniem. Reszta bohaterów pomimo tak bardzo charakterystyczny nie wiemy o nich za wiele, a szkoda.  Co do tych wszystkich rozpraw filozoficznych, jak dla mnie było ich za dużo. Aczkolwiek niektóre dały mi dużo do myślenia. Tajemniczy, elitarny klub nie do końca był dla mnie tajemniczy. Dość szybko domyśliłam się kim może być Zozym i jego towarzyszki. Az dziwne, że Oskar tego nie odkrył.
Dużym plusem tej historii jest zamek, w którym odbył się bal.  Zafascynował mnie tej tajemniczy i niecodzienny zamek.
Historię urozmaicają piękne ilustracje, w których się zakochałam.
Koniec, jak dla mnie, nie do końca pasuje do całości.

Dlatego mam problem z tą książką.  Z jednej strony widzę tu fajny pomysł, fajnych bohaterów, z drugiej, jak dla mnie, niedopracowanie wszystkiego. Książkę ratuje zamek i te przecudne ilustracje.

Ale pomimo tego polecam przeczytać, może po prostu to mi nie przypadła ona za bardzo do gustu. Może już miałam za wysokie wymagania, po przeczytaniu tego opisu. 

"No cóż, takie jest życie. Upadamy i wznosimy się. Za każdym jednak razem wchodzimy wyżej. W końcu dobijemy się do celu..."
 Trzymajcie się;)

 Dane książki:(E-book)
 Wydawnictwo: Wydawnictwo Psychoskok
 Rok wydania:2018
 Liczba stron: 237
Moja ocena: 5/10

Komentarze

  1. Świetna książka, dotyka wielu współczesnych problemów, a przy tym ma wspaniałą atmosferę, zdecydowanie za krótka!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz