"Clash" Belle Aurory Recenzja #243

Obraz
Hej, witajcie Dziś przychodzę do Was z recenzja świetnej książki o gitarzyście (ahhh <mdleje>) Historia Connora i Emily.  On arogancki, pewny siebie gitarzysta, który pokazuje swoją niechęć do Emily. Jednak spełnia z nią coraz więcej czasu.  Ona sympatyczna dziewczyna, która wiele potrafi poświęcić dla osób, które kocha. Podczas czytania tej historii możemy zauważyć zmianę w jednym i drugim bohaterze.  Czy coś między nimi nastąpi ?  Przekonajcie się sami :)  Historia pełna humoru, łez, romansu, a także pikantniejszych momentów. Bohaterowie są dobrze napisani. Tacy realni. Clash niektórymi swoimi zachowaniami mnie wkurzało, bo zachowywał się jak mały gówniarz. Emily jest przesympatyczną osoba, której nie da się nie lubić. Widać jak przechodzi metamorfozę, którą oglądałam z czystą radością.  Poza głównymi bohaterami jest też grono bohaterów pobocznych, którzy idealnie dopełniają całości. Każdy z nich jest inny, ale każdy z nich wnosi coś od siebie do tej historii.  Historia, która

"Niewyjaśnione okoliczności" Richard Shepherd Recenzja #115

Hej, witajcie

Dziś przychodzę do Was z recenzją książki, którą mogłam przeczytać dzięki portalowi czytam pierwszy.pl (Link do portalu).
Książka opowiada o życiu i pracy patologa sądowego od jego dzieciństwa, w którym to podjął decyzję o tym, że zostanie patologiem . Przez jego życie, gdzie ukazuje blaski i cienie tego zawodu.
Autorem i głównym bohaterem tej opowieści jest Richard, patolog. Opowiada on o sekcjach zwłok, które przeprowadził. Od pierwszej, którą wykonał jako „świeżak”, przez inne mniej i bardziej spektakularnych śmierci.
Razem z nim uczestniczmy  w jego życiu. W dążeniu do jego upragnionego zawodu. Poznajemy jego myśli, jego wątpliwości.  Oprócz jego życia zawodowego poznajemy również jego życie prywatne.
 Jego on mężem i ojcem, lecz nie do końca potrafi okazywać emocję, co powoduje spięcia w jego życiu prywatnym.

Podczas czytania tej historii Richard ukazuje się jako człowiek, który gdy ma do wyboru randkę z żoną, a wezwanie do zwłok. Niestety wybierze to drugie, bo bardziej odnajduje się w świecie jako patolog niż mąż.
Jest też człowiekiem, który przede wszystkim ceni prawdę, pomimo różnych nacisków.  Niekiedy był uważany za takiego kata, który bezcześci ciała dla własnej przyjemności, a nie dlatego, ze pomoże to rozwiązać daną sprawę.

Ja jestem tą historią oczarowana i polecam ją każdemu, kto chcę zobaczyć jak to jest być patologiem. Chodź uprzedzam nie jest to książka z gatunku tych łatwych i przyjemnych. Tu na każdej stronie czai się śmierć. Ta historia pozostaje z czytelnikiem na długo po przeczytaniu ostatniego zdania.

"Człowiek pragnie znać prawdę. O konkretnej śmierci. I o śmierci w ogóle."
 Trzymajcie się;)

 Dane książki:
 Wydawnictwo: Insignis
 Rok wydania: 2018
Liczba stron: 456
Moja ocena: 10/10

Komentarze

  1. Ja się spodziewałam czego innego po tej książce i jestem nią zawiedziona. Dla mnie było za mało medycyny sądowej, a za dużo prywaty.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz