"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Rzeźbiarz łez" Erin Doom

Hej, witajcie


Usłyszałam o tej książce przez film, który powstał na jej podstawie. A że skusiła mnie piękna okładka musiałam ją mieć.
Historia 17-letniej Nica, która zostaje adoptowana i może zostawić za sobą wszystkie bolesne wspomnienia. Jednak jej szczęście nie trwa długo ponieważ razem z nią zostaje adoptowany jej największy dręczyciel. Zaczynają swoją przygodę w nowym domu. Jak potoczą się ich losy? Przekonajcie się sami ;)
Nika to dziewczyna, która trafiła do domu dziecka po śmierci swoich rodziców. Jest delikatna, posiada w sobie wiele dobroci i chęci pomagania każdemu stworzeniu. Jednak czasem jej zachowanie jest irytująca głupie. Jej pragnienie posiadania rodziny skazało ją na ukrywanie jej prawdziwego ja.
Rigel to chodząca tajemnica. Jest trudnym w Poznaniu człowiekiem, zamkniętym w sobie. Bywa bardzo nie miły w stosunku do Niki. Jego zachowanie może wydawać się dziwne lecz gdy poznajemy jego historię wszystkie kawałki układanki zostają ułożone w odpowiednich miejscach.
Ich relacja rozwijala się powoli wręcz bardzo powoli. Niektóre opisane zdarzenia spokojnie można było pominąć a całą historia nie straciła by na swojej atrakcyjności.
Jest to bardzo poruszająca historia o relacji między ludźmi, o relacji dwojga nastolatków wychowanych w trudnych warunkach o rodzinie i zaufaniu do innych.
Czyta się płynnie pomimo ciężkiego tematu poruszonego na kartach tej historii.
Ukazuje, że nikt nie jest doskonały i w każdym z nas siedzi jakiś "potwór" z którym musimy się zmierzyć aby móc w pełni cieszyć się życiem.
Polecam poznać tą historię. Warto poświęcić jej czas.




Jest to historia, która została zekranizowana. Lecz niestety film nie oddaje całości tej historii. Lecz i jego warto zobaczyć ;)


 Trzymajcie się;) 


Dane książki: 
Wydawnictwo:  Flow books
Rok wydania: 2023
 Liczba stron: 656
 Moja ocena: 9/10

Komentarze