"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Słowodzicielka" Anna Szumacher

Hej, witajcie 



Historia potrzebuje głównego bohatera- fakt, z którym trudno się sprzeczać. A co jeśli takiego bohatera nie ma?
Ta historia zaczyna się w miejscu, gdzie bohaterowie drugoplanowi odkrywają, że w ich historiach kogoś brakuje. Postanawiają go poszukać, aby historia nabrała sensu. I tak zaczynają swoją przygodę podążając za szukaczem. W swoich poszukiwania trafiają na "czarodziejkę", która okazuje się autorką tej porzuconej historii. Zbiegiem okoliczności trafia do wymyślonego przez siebie świata. Jak cała czwórka sobie poradzi? Przekonajcie się sami ;)
Jest to historia, w której fabuła żyje swoim życiem.
Od początku tej historii czułam się zgubiona, a bardziej zagubiona w tym wszystkim.
Przygody tej niezgranej, przekomarzającej się ekipy były bardzo chaotyczne. Nie za bardzo wszystko się ze sobą kleiło. Wszystko się dzieje szybko i nie wiadomo skąd. Tak jakby przygody tej grupki były losowane z jakiego worka, to co wypadnie dodajemy.
Niestety pomimo ciekawego pomysłu i fajnego humoru postaci bardzo męczyłam się przy tej historii.
Wydaje mi się, że za dużo chciano tu upchać i niestety nie zadziałało to tak jak powinno.
Po przeczytaniu pierwszego tomu mam mieszane uczucia czy chce tą przygodę kontynuować.
Bo z jednej strony coś mnie do tej historii ciągnie lecz z drugiej jeśli znowu mam się męczyć podczas czytania, to ja podziękuję.
Decyzję o przeczytaniu pozostawiam Wam. Nie jest to zła książka, ale ma parę ale które powodują, że nie wchodzi ina na moją listę książek do polecenia w ciemno.

 Trzymajcie się;)
 Dane książki: 
Cykl: Słowotwórczyni (tom 1)
Wydawnictwo:  Wydawnictwo Mięta 
Rok wydania: 2022
Liczba stron: 352
Moja ocena: 5/10

Komentarze