"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Lore" Alexandra Bracken

Hej, witajcie



Lubicie mitologie grecką?
A co gdyby okazało się, że bogowie nie żyją sobie spokojnie na Olimpię, tylko co 7 lat, na tydzień, stają się śmiertelni i muszą walczyć, aby móc wrócić do swojego domu?
Historia zawarta w tej książce ukazuje nieco inaczej historię bogów z Olimpu. Zostali skazani na walkę, co 7 lat przez tydzień, jako karę za spisek przeciwko Zeusowi. A ten kto zabije boga przejmuje jego siłę i nieśmiertelność. Jednak okazuje się, że jest możliwość przerwania tego cyklu. Jednak odpowiedź na to jak to zrobić jest zapisana na tarczy, którą tylko jedna osoba może podnieść. A tą osobą jest Lore.
Lore jest ostatnią ze swojego domu Perseusza. Postanowiła wycofać się z tej całej bitwy bogów. Straciła wszystkich, których kochała, łącznie ze swoim majątkiem. Jednak znowu zostaje w to wszystko wplątana. Co będzie musiała zrobić i jakie tajemnice pozna? O tym przekonajcie się sami, czytając tą historię ;)
Kupiła mnie ta historia już od pierwszych stron. Bo już od początku coś się dzieje. Akcja, która pędzi, ale nie powoduje, u czytelnika, niezrozumienia danych sytuacji. Wszystko jest wyjaśnione i po skończeniu książki dostaje się pełen obraz sytuacji. Jest kilka plot twistów, które tylko wzbogacają tą historię. Razem z główną bohaterką odkrywamy komu można zaufać, a kto jednak nie do końca jest przyjacielem.
Bohaterowie są tu ciekawymi postaciami. Z racji tego, że spotykamy tu i bogów i śmiertelników jest tu cały wachlarz zachowani i cech charakteru. Jednak każdy z nich wnosi coś do tej historii. Niektórzy są tylko epizodami, jednak i ich nie mogło zabraknąć do pełnego obrazu tej historii.
Jestem mile zaskoczona tą historią. Wyciągnęłam się w nią od początku i nawet nie wiem kiedy minął mi czas na jej przeczytanie.
Finał historii jest dużym zaskoczeniem. A jednocześnie taka lekko otwarta furtką do czegoś dalej.
Podobał mi się zabieg, że bogowie nie są już tacy nietykalni, tylko muszą walczyć o swoje życie. Nadal są pełni pychy i wyższości. Jednak muszą zdać się na pomoc innych, w niektórych wypadkach.
Jak już mówiłam, mnie ta książka kupiła i z czystą przyjemnością ją przeczytałam.
Polecam każdemu fanowi mitologii greckiej ;)

 Trzymajcie się;) 
Dane książki: 
Wydawnictwo: Jaguar
 Rok wydania:  2021 
Liczba stron: 576
 Moja ocena: 9/10

Komentarze