"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Cztery pory magii" Aneta Jadowska, Marta Kisiel ,Magdalena Kubasiewicz, Milena Wójtowicz

Hej, witajcie




Lubicie czytać antologie?
U mnie czasem się jakaś pojawi, ale taka forma nie jest moją ulubioną.
Tym razem w moje ręce trafiła antologia "Cztery pory magii", gdzie 4 autorki osadziły swoje opowiadania w czterech porach roku. Jak to wypadło, o tym za chwilę. Zacznijmy od początku.
Pierwsza pora- wiosna i pierwsze opowiadanie o ślubie żmiji z rusałką. I wielu perypetiach w trakcie przygotowań. Ponieważ pan młody żmij zapomniał wspomnieć o pewnej tradycji występującej w jego rodzinie. Przez co panna młoda rusałka ma wiele przepraw podczas przygotowań.
Po wiośnie następuje lato. I razem z główną bohaterką Sarą rozwiązujemy zagadkę południcy. Dlaczego zginęła i co ją trzyma na ziemi.
Jesień przynosi nam historię Dory, która musi rozwiązać zagadkę dawno zaginionych chłopców.
I nastaje zima, a z nią historia kłopotów małżeńskich. Szczególnie kiedy małżonek postanawia rzuci wybrankę na pożarcie przez lwa.
I tak zatoczyliśmy krąg roku.
Dostajemy tu 4 opowiadania i przy jednych byłam szczęśliwa, że się kończy tak przy innych chciałam więcej.
Moje serce zdobyły wiosna, lato. To były historię, które z chęcią poznałabym dalej.
Jesień jest dla mnie okej, było dobrze, ale czegoś zabrakło.
Niestety zima totalnie do mnie nie trafiła. Wyleczyłam się przy jej czytaniu.
Dzięki antologią można poznać pióra nowych autorów i tak, dzięki tej, odkryłam dwie autorki, których twórczości się przyjrze.
A Wy jeśli lubicie mitologie słowiańską to polecam przeczytać ten zbiór opowiadań. Jest pełen humoru i ciekawych historii ;)

 Trzymajcie się;) 

Dane książki:
 Wydawnictwo: SQN
 Rok wydania: 2023
 Liczba stron: 368
Moja ocena: 6/10

Komentarze