"Clash" Belle Aurory Recenzja #243

Obraz
Hej, witajcie Dziś przychodzę do Was z recenzja świetnej książki o gitarzyście (ahhh <mdleje>) Historia Connora i Emily.  On arogancki, pewny siebie gitarzysta, który pokazuje swoją niechęć do Emily. Jednak spełnia z nią coraz więcej czasu.  Ona sympatyczna dziewczyna, która wiele potrafi poświęcić dla osób, które kocha. Podczas czytania tej historii możemy zauważyć zmianę w jednym i drugim bohaterze.  Czy coś między nimi nastąpi ?  Przekonajcie się sami :)  Historia pełna humoru, łez, romansu, a także pikantniejszych momentów. Bohaterowie są dobrze napisani. Tacy realni. Clash niektórymi swoimi zachowaniami mnie wkurzało, bo zachowywał się jak mały gówniarz. Emily jest przesympatyczną osoba, której nie da się nie lubić. Widać jak przechodzi metamorfozę, którą oglądałam z czystą radością.  Poza głównymi bohaterami jest też grono bohaterów pobocznych, którzy idealnie dopełniają całości. Każdy z nich jest inny, ale każdy z nich wnosi coś od siebie do tej historii.  Historia, która

„I sprawisz, że wrócę do prochu” Ambrose Parry Recenzja #141

Hej, witajcie


Dziś przychodzę do Was z książką, która zaciekawiła mnie swoim tytułem i opisem. A okłądka przykuwa mój wzrok.
Przenosimy się do XIX wiecznego Edynburgu, gdzie rozwija się medycyna, a dokładnie anestezjologia.  Jednak nie do końca o to w tej historii chodzi. Ponieważ w dość niecodziennych  okolicznościach zaczynają umierać młode kobiety, które zostają odkryte w dziwnych pozycjach. Tymi morderstwami interesuje się nasz główny bohater, Will. Z racji tego, ze jedną z ofiar była jego znajoma.  
Will jest studentem medycyny, który zaczyna staż u znanego profesora. Ten profesor postanowi znaleźć zastępstwo eteru jako środka usypiającego.  W domu profesora poznaje pokojówkę Sarę. Sara posiada intuicje i ma ambicje zostania lekarzem, lecz z racj tego, że jest kobietą nie może. Są to czasy, w których tylko mężczyźni mogli leczyć, a kobiety były tylko maszynkami do rodzenia dzieci lub służącymi, lub ozdobą swojego męża.
Will wybrał na cel dowiedzenia się kto zabija młode kobiety, a w tym pomaga mu właśnie Sara, która znała inna z ofiar.
Czy odkryją kto zabija? Przekonajcie się sami ;)

Historia poszukiwania mordercy jest idealnym elementem tej książki, dodatkiem jest pokazanie jak rozwijała się medycyna w tych czasach. To co mi w tej historii nie pasuje to tylko za duże skupienei uwagi na samym Willu i jego sekretnej przeszłości. Ten element był, jak dla mnie, troszkę za mocno rozbudowany kosztem wątku dla mnie głównego, czyli morderstw.  Jednak mam tu intrygę, morderstwa w dziwnych okolicznościach.  Zakończenie jest niespodziewane, a odkryty morderca nie był w moim kręgu podejrzanych.
Jednak nie jest to zła książka, trochę traci w moich oczach ze względu na wątek Willa, ale reszta rekompensuje mi te fragmenty.  

Ta powieść to połączenie rozwijającej  się medycyny i morderstw w dziwnych okolicznościach. Wiec polecam przeczytać. lecz uprzedzam wątek Willa jest tu za bardzo rozbudowany.
Całość historii spowija mrok, który dodaje tajemniczości całej historii. Mamy tu ukazany podział społeczeństwa, gdzie bogata cześć żyje obok biedoty. Mamy tu lekarzy, którzy leczą dla samego leczenia, a także takich, którzy lecza dla pieniędzy.
Mnie ta książka zainteresowała i do końca była ciekawa co jest narzędziem dokonywanych zbrodni. Więc polecam przeczytać;)

Za możliwość przeczytania dziękuje wydawnictwu ;) 



"Nigdy nie ufaj człowiekowi bez wad. Te, które ukrywa, muszą być odrażające."
 Trzymajcie się;)


 Dane książki: 
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2019
 Liczba stron:  480
Moja ocena: 8/10

Komentarze