"Clash" Belle Aurory Recenzja #243

Obraz
Hej, witajcie Dziś przychodzę do Was z recenzja świetnej książki o gitarzyście (ahhh <mdleje>) Historia Connora i Emily.  On arogancki, pewny siebie gitarzysta, który pokazuje swoją niechęć do Emily. Jednak spełnia z nią coraz więcej czasu.  Ona sympatyczna dziewczyna, która wiele potrafi poświęcić dla osób, które kocha. Podczas czytania tej historii możemy zauważyć zmianę w jednym i drugim bohaterze.  Czy coś między nimi nastąpi ?  Przekonajcie się sami :)  Historia pełna humoru, łez, romansu, a także pikantniejszych momentów. Bohaterowie są dobrze napisani. Tacy realni. Clash niektórymi swoimi zachowaniami mnie wkurzało, bo zachowywał się jak mały gówniarz. Emily jest przesympatyczną osoba, której nie da się nie lubić. Widać jak przechodzi metamorfozę, którą oglądałam z czystą radością.  Poza głównymi bohaterami jest też grono bohaterów pobocznych, którzy idealnie dopełniają całości. Każdy z nich jest inny, ale każdy z nich wnosi coś od siebie do tej historii.  Historia, która

"Zbrodnia i Karaś" Aleksandra Rumin Recenzja #121

Hej, witajcie

Dziś książka z polskiego podwórka, a na dodatek debiut literacki.
Akcja powieści dzieje się w Warszawie, na terenie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie dochodzi do makabrycznego odkrycia. Jedna ze sprzątaczek „wpada” na martwego profesora Karasia.  Okazuje się, że do popełnić to morderstwo mogła jedna z 10 osób obecnych wtedy w budynku.  I każda z tych osób miała do tego motyw.  Czy było to morderstwo ? Jeśli tak to kto to zrobił? Dowiedzcie się sami ;)


Jak zwykle urzekła mnie okładka, a gdy przeczytałam opis już wiedziałam, ze muszę poznać cała historię.
Jeśli szukacie typowej historii kryminalnej to tu takiej nie znajdziecie, ale za to znajdziecie dużą dawkę humoru i wspaniałej zabawy.  Czytanie jej w miejsca publicznych grozi dziwnymi spojrzeniami ludzi przebywających obok ;)
Każdy z „podejrzanych” opowiada swoją historię. Historię, po której każdego z nich można podejrzewać o skrócenie żywota pana profesora. Mamy tu też historię kota Stefana, który jest świetny.

Bardzo dobrze wykreowani bohaterowie, którzy wzajemnie się uzupełniają.
W pewnym momencie przeskakujemy o 12 lat do przodu, spotykamy tych samych bohaterów. Ale zrobili już swoje kariery, a śmierć pana profesora poszła w niepamięć.
Zakończenie mnie zszokowało, nie spodziewałam się tego. Stawiałam na Inną osobę.  Zaskoczył mnie też wątek paranormal w tej historii. 
Podczas tych 300 stron historia bardzo mnie wciągnęła.  Dostałam wiele sytuacji, z których śmiałam się „jak głupia do sera”. I nawet nie wiedziałam kiedy te 300 stron się skończyło.
Polecam tą książkę, warto poświęcić jej trochę czasu;)

Chcę więcej takich debiutów polskich autorów ;))

„Witajcie na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego!
Porzućcie wszelką nadzieję, wy, którzy tu wchodzicie!
Nieszczęśnicy! (…)
Trafiliście tam, gdzie nawet diabeł przestał mówić dobranoc…”
 Trzymajcie się;)
 Dane książki:
 Wydawnictwo: Initium
Rok wydania: 2019
 Liczba stron: 288
Moja ocena: 10/10

Komentarze