"Światło i Cienie" Anne Bishop

Obraz
Hej, witajcie  ❗Uwaga! Mogą pojawić się spojlery z pierwszej części ❗ Kiedy pojawił się pierwszy tom tej serii przeczytałam go dość szybko i zauroczyłam się tą historią. Z racji tego, że długo trzeba było czekać na kontynuację trochę zapomniałam o niej. Lecz teraz powróciłam do tego magicznego świata. Czy nadal jest taki dobry, jak go pamiętam ? Ale o tym za chwilę 😜 Rzeź wiedźm, która miała miejsce na wschodnich ziemiach i jej konsekwencje zmusza Barda i Muzę do wyruszenia w świat i odnalezieniu jedynej osoby, która może pomóc wiedźma i całemu światu Fae. Muszą odnaleźć Myśliwego i mieć nadzieję, że on pomoże w ochronie wiedźm i zjednoczeniu Fae. Czy im się to uda? O tym przekonajcie się sami 😉 Jest to inny tom niż pierwszy, bo to nie skupiamy się na Ari lecz więcej uwagi poświęcone zostało podróży Barda i Muzy a także historia Zbieraczki i Fae oraz ludzi z zachodnich ziem. Podoba mi się ta zamiana ponieważ mogłam poznać myśli innych osób mających wpływ na tą historię. Coś co na poc

"Kalendarium zła" Łukasz Ogórkiewicz

Hej, witajcie 




"Zafascynowany śmiercią i kontrolą mężczyzna opracowuje szczegółowe kalendarium zbrodni i nie cofnie się przed niczym, by osiągnąć makabryczny cel.
Poznaj emocjonującą historię mordercy, która wciąga bez reszty…"
Po takim opisie musiałam poznać tą historię.
I dzięki wydawnictwu Nie powiem miałam taką możliwość, za co dziękuję ❤️ #współpracareklamowa
Cała historia rozgrywa się w miasteczku Salem.
Książkę zaczynamy od poznania historii 11-letniego Samuela, który nie miał łatwego dzieciństwa. Dalej poznajemy trójkę przyjaciół, którzy w dzieciństwie mieszkali na tej samej ulicy co Samuel. Pierwsza z tej trójki jest Elena, która specjalizuje się w psychologii kryminalnej. Druga jest Peter, policjant, zakochany w Elenie. Trzecim z tej trójki przyjaciół jest Tom, który razem z Elena uczęszcza na wykłady u światowej klasy profesora. Jak również jest zakochany w Elenie.
W międzyczasie zostaje porwany chłopczyk chorujący na autyzm. Jego poszukiwania odkrywają ciekawe znalezisko.
Co to za znalezisko? Czy uda im się odnaleźć chłopca? O tym przekonajcie się sami 😉
Okej to co się dzieje w tej książce to prawdziwy rollercoaster zdarzeń. Dzieje się wiele, chaos to się dobrze na kartkach tej powieści, bawi. Ale jest to świetne. Trzeba się skupić, aby ogarnąć całą historię. Wszystko pojawia się tu w jakimś celu, tylko trzeba poznać ten cel.
Świetnie wykreowani bohaterowie, których albo się lubi, albo nienawidzi. Do tego nie mogę nie wspomnieć o kreacji psychopaty. No genialnie stworzony. Aż czuć było to jego mniemanie o sobie.
Zakończenie wiele wyjaśnia i jednocześnie zaskakuje. Bo jak postać psychopaty była dla mnie jasna kto nim jest, tak jego motywy były nie do końca jasne. Ale tu przychodzi na pomoc główna bohaterką, która wiele wyjaśnia.
Po zakończeniu mam wrażenie, że autor nie postawił ostatecznej kropki dla tej historii.
Czy mam oczekiwać ciągu dalszego?
Mam jeden minus czytając tą historii miałam wrażenie, że czegoś tu brakuje. Niektóre rzeczy dzieją się za szybko. Jakby autor miał jakieś ograniczenia, a chciał wszystko wyjaśnić więc pewne rzeczy potraktował po macoszemu.
Pomimo tego minusa jestem kupiona tą historią. Nie żałuję poświęconego czasu, dobrze go przy niej spędziłam.
Polecam poznać tą historię 😉
A mi nie pozostaje nic innego jak oczekiwać innych książek autora ;)

 Trzymajcie się;)
 Dane książki: 
Wydawnictwo:  Nie Powiem
Rok wydania: 2024
 Liczba stron: 312
 Moja ocena: 9/10

Komentarze